Handelsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Her kan du lese igjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel på boheme.no.

Når du gjennomfører et kjøp hos oss aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Boheme Europe AS og deg som kunde. Kjøpsbetingelsene kan endres og bør derfor leses hver gang du handler hos oss.

Boheme Europe AS er et norsk selskap – så alle handler omfattes av norsk lovgivning.

Boheme.no/Boheme.com eies og drives av Boheme Europe AS – Org.nr 933 872 793 MVA.
Adresse: Østre Rosten 84 C, 7075 Tiller
E-post: norway@boheme.com

Priser

Alle priser er angitt i norske kroner inklusive merverdiavgift.  Frakt kommer i tillegg, men dette er inkludert i beløpet som vises når du gjennomfører kjøpet.
For EU er prisene angitt i euro inklusive svensk moms. Frakt kommer i tillegg, men dette er inkludert i beløpet som vises når du gjennomfører kjøpet. Innfortolling til EU er inkludert i prisen.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Hvis vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende varer, eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Produkter

Varene kan avvike fra bildet i nettbutikken i farge og utførelse.

Levering

Vi leverer med PostNord sin MyPack Collect i Norge – til nærmeste PostNord utleveringssted.
Utenfor Norge sendes vi med Bring pickup parcel.
Vi leverer til Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Tyskland, Frankrike og Italia. 

Normal leveringstid i Norge er 2-7 virkedager.
Leveringstid utenfor Norge er 5-20 virkedager.

Maksimal leveringstid er 4 uker fra bestillingstidspunkt. Hvis varen ikke er levert innen den tid, har kunden rett til å heve kjøpet uten kostnad.

Du kan endre levering til hjemlevering mot et tilleggsgebyr. Dette avtales direkte med PostNord etter du har fått en SMS fra de med sendingsdetaljer. Tilleggsgebyret er en avtale mellom kunden og PostNord og inngår ikke i handelen med boheme.no. Gebyret vil derfor ikke bli kreditert ved eventuell bruk av angrerett.

Betaling

Vi trekker betalingen fra deres kort når vi sender varen.

Fraktpriser

Vi tar 59,- kr i frakt innen fastlands-Norge.
For EU-land tar vi 10,- euro i frakt.

For uavhentede pakker som blir returnert til oss tar vi betalt  € 30,- for EU og 200,- NOK for Norge. Resten av beløpet blir ført tilbake til ditt kort.

Svalbard og Jan Mayen er utenfor dette og egen frakt må avtales.

Angrerett

Privatkunder har 14 dagers full angrerett hos Boheme.no, Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren får varene i fysisk besittelse.

Returrett på kjøp fra 20.november til 20.desember er 10. januar.

For å bruke angreretten må du underrette oss :

Boheme Europe AS
Østre Rosten 84 C, 7075 Tiller
norway@boheme.com

På en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen.

Du kan benytte det vedlagte angreskjemaet, men det er ikke obligatorisk.

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.

Hvis du hever kjøpet vil du få tilbakebetalt (eller tilbakeført på ditt kort) varenes verdi på kjøpstidspunktet og leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr) innen 14 dager etter vi har mottatt og behandlet din retur.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake.

Du må returnere varene eller levere dem til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Navn og geografisk adresse til person som har fullmakt til å motta varene:

PostNord – utleveringssted

Retur

Returfrakt betales av kunden.  Vi belaster deg 59,- kr i returfrakt ved bruk av vår returordning i Norge. Ta kontakt med oss og du får en returkode som brukes på https://my.postnord.no/privat/return . Du kan velge å bruke annen frakt selv, men oppkravspakker vil ikke bli avhentet.

Returer fra EU-land må kunden ordne selv.

Kunden er ansvarlig for at varene er forsvarlig pakket ved retur.

Varene skal returneres i samme stand som da du mottok den. Det vil si i orginalemballasje, med alle merkelapper hengende på og uten lukt eller merker. Varen må ikke være vasket.

Dersom emballasjen er ødelagt vil varen anses som bruk.

Hvis du returnerer en brukt vare vil vi vurdere en verdireduksjon og tilbakebetale varens brukte verdi.

Reklamasjon

Hvis det er en mangel eller feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss i rimelig tid etter mangelen er oppdaget – jmf forbrukerkjøpsloven.

Vi vil da kreve en dokumentasjon ved bilder av mangelen/feilen. Ta kontakt med oss på e-post med vedlagt dokumentasjon og vi avtaler nærmere behandling av reklamasjonen.

Vær oppmerksom på at ved slitasje p.g.a. unormalt mye bruk eller skader p.g.a. feil bruk eller vask så faller reklamasjonsretten bort.

Konfliktløsning

Klager rettes til Boheme Europe AS innen rimelig tid. Ved fremdeles tvist/uenighet kan kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.